Connect with us

Sport

Chug przez historię | Wiadomości, sport, praca

Published

on

Chug przez historię |  Wiadomości, sport, praca

YOUNGSTOWN – Stowarzyszenie Dziedzictwa Kolejowego Mahoning Valley ma na swoim terenie przy 1340 Poland Ave. rozpoczął się harmonogram letnich dni otwartych.

Organizacja powstała w 1985 roku z misją zachowania historii kolei i dziedzictwa Mahoning Valley. Obecnie ma otwarte domy w każdą drugą sobotę miesiąca od 10:00 do 14:00 na swoim placu Marter Yard.

MVRHA miał skromne początki – z nieco innym nastawieniem – na początku lat 80-tych.

W tym momencie Rich Melvin i George Seil szukali sposobu na zorganizowanie wycieczek terenowych dla odrestaurowanej lokomotywy 765 Nickel Plate, należącej do grupy z Fort Wayne w stanie Indiana. Przejeżdżając przez Ohio, te wycieczki wymagałyby co najmniej 20 wolontariuszy, aby służyli jako gospodarze samochodów, serwery i asystenci załogi.

„Rich i ja byliśmy wtedy członkami Youngstown Model Railroad Association” – powiedział Seil. „Podsunęliśmy pomysł członkom, ale nie byli zainteresowani” przeprowadzeniem wycieczki terenowej.

Seil powiedział, że skontaktował się z historyczną grupą kolejową w Orville, która skorzystała z okazji. Sam Seil został członkiem załogi pociągu i pracował tam przez 10 lat. Popularność wycieczek rosła, ponieważ coraz więcej osób chciało jeździć kolejką parową.

„W maju 1985 r. to niszczycielskie tornado uderzyło w ten obszar” – powiedział Seil. „Następne dwa dni obsługiwaliśmy wycieczkę linią Pittsburgh i Lake Erie i mieliśmy 12 samochodów z 700 pasażerami”.

Powiedział, że zorganizowanie wycieczki zajęło dziewięć miesięcy. Do tego celu potrzebna była również zorganizowana grupa, aw 1989 roku MVRHA została zarejestrowana jako organizacja non-profit.

Od momentu powstania MVRHA, grupa odbyła 20 podróży z 765 i trzema innymi lokomotywami parowymi z Muzeum Age of Steam Roundhouse w Sugarcreek.

OSTATNIA LINIA

Inny członek Youngstown Model Railroad Association, Jim Marter, wziął udział w załodze 765 i wniósł do niej inny aspekt. Marter był również zaangażowany w Western Reserve Village, grupę, która opiekuje się historyczną wioską w Canfield Fairgrounds. Wieś posiadała kuchnię, aw 1983 otrzymała do zamontowania maszynę parową Youngstown Sheet i Tube No. 301.

READ  Smith z YSU rozmawia z trenerami krawężników | Wiadomości, sport, praca

„Dostarczono go na starej linii Erie, która biegła przez Canfield” – powiedział Seil. „301 był ostatnim silnikiem, który zjechał z tej linii, zanim został zburzony i przekształcony w ścieżkę rowerową”.

Powiedział, że Marter był zaangażowany w kosmetyczną renowację silnika i utrzymywał go w dobrym stanie. Podczas targów Marter przez siedem dni zajmował lokomotywę. Dzięki jego poświęceniu 301 na terenach targowych stał się projektem dla MVRHA.

W styczniu 2009 roku zmarł Marter, a Seil został poproszony o zajęcie stanowiska w radzie powierniczej Western Reserve Village w celu dalszego opiekowania się silnikiem. Jedną z rzeczy, które Marter zrobił dla MVRHA, było zabezpieczenie nieruchomości wzdłuż Poland Avenue w Youngstown, która kiedyś była używana jako parking dla pracowników Republic Steel.

Seil powiedział, że MVRHA już buduje kolekcję taboru. Powiedział, że pierwsze wagony to dwa wagony surówki i wagon żużlowy z LTV Steel. W ciągu 50 lat istnienia MVRHA zakupiono lub podarowano dodatkowe wagony z historią lokalną.

Wóz żużlowy lub kadziowy został odrestaurowany za 1500 dolarów dzięki dotacji Fundacji Williama B. Pollocka i teraz stoi, wraz ze znakiem Marter Yard, przy wejściu do kampusu MVRHA.

PRACE RENOWACYJNE

Wyjazdy realizowane przez organizację przyniosły zyski na dalsze prace akwizycyjne i restauracyjne w stoczni.

„Najstarszym (lokomotywą) w kolekcji jest mechaniczny silnik gazowy Davenport z 1941 r.” – powiedział prezes MVRHA Carl Jacobson. „Zbudowano go dla Korpusu Inżynieryjnego Armii podczas II wojny światowej”.

Został uzyskany z Webco Industries z Oil City w Pensylwanii. Silnik działa dzisiaj i służy jako przełącznik, który może poruszać się po kolekcji.

Stocznia MVRHA korzysta z podarowanych torów, ale ma ważne połączenie z Youngstown i Southern Railroad. Jacobson powiedział, że na parkingu znajduje się również przystanek tramwajowy o nazwie „Street Car Stop 5”, który służył kierowcom pracującym w Republice Steel. Około 1600 stóp tej linii pozostało nienaruszone, podobnie jak skrzyżowanie z Y&S.

READ  Ośmiu graczy z Louisville zostało powołanych do drużyny baseballowej 2022 All-ACC

Inne pojazdy i silniki, które są interesujące na stronie, to wagon towarowy CSX, 65-tonowa lokomotywa General Electric z American Steel Foundry in Alliance, rzadki kombi N5C Pennsylvania Railroad z okrągłymi oknami, wagon z oknami Pittsburgh i Lake Erie Bay oraz wagon balastowy z wywrotką boczną, który powstał w Youngstown i Southern i został zbudowany w latach 1912-1922.

W kolekcji znajduje się również wagon sztabkowy, który pochodzi z Sharon, Pa.

„Zakłady Campbell Works prawdopodobnie miały wówczas ponad 400 takich samochodów” – powiedział Jacobson. Powiedział, że większość z nich została uratowana i złomowana. Ten, który ma MVRHA, pokazuje swoje zastosowanie z rozlanym stopionym metalem utwardzonym wzdłuż boku i platformy samochodu.

Jest też silnik parowy, bez ognia. Według kurta Sandersa, powiernika MVRHA, silnik został zbudowany przez Heislera z Erie w Pensylwanii. Projekt był prosty, ponieważ silnik ma ogromny „zbiornik” do przechowywania pary, która pochodzi z generatora pary, który młyny wykorzystują do zasilania. Silnik napełniał się i wjeżdżał i wyjeżdżał z budynków młyna.

„Wejście i wyjście z budynków z niskimi drewnianymi belkami i dachami” – powiedział Sanders. „Fakt, że nie było ognia, eliminował ryzyko iskier zapalających drewno”.

Prace na Marter Yard trwają dla MVRHA. Sekretarz Mike McCleery powiedział, że więcej taboru jest składowane poza terenem zakładu, który musi zostać przeniesiony, a stocznia potrzebuje więcej torów do rozbudowy, aby obsłużyć te samochody. Istnieje również nadzieja, że ​​pewnego dnia budynek lub sklep będzie miał miejsce przez cały rok.

Grupa jest również otwarta na członkostwo. Obecnie jest około 30 członków, ale każdy, kto kocha kolej i chce zaangażować się w zachowanie jej historii, może dołączyć i pracować z prawdziwymi.

Dzisiejsze najświeższe wiadomości i nie tylko w Twojej skrzynce odbiorczej



Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *