Connect with us

Świat

Brexit to poważny problem dla sektora bankowego. Banki zamknęły rachunki dla klientów z UE

Published

on

Brexit oficjalnie miał miejsce 1 lutego 2020 roku. W rzeczywistości jednak saga „Wielka Brytania opuszcza Unię Europejską” trwa. Do końca tego roku będzie częścią rynku wewnętrznego i unii celnej. Do tego czasu obie strony muszą wypracować warunki separacji na wielu poziomach.

Obejrzyj wideo
Brexit powrócił. A wraz z tym gniew powraca

Brexit to poważny problem dla klientów unijnych banków

Jednym z możliwych scenariuszy może być opuszczenie UE przez Wielką Brytanię bez porozumienia. Takie rozwiązanie będzie problematyczne dla sektora bankowego zarówno dla banków, jak i dla klientów zagranicznych. Według strony internetowej politico.euBrytyjski regulator Prudential Regulation Authority i Financial Conduct Authority Bank of England ogłosiły, że banki w Wielkiej Brytanii muszą powiadamiać klientów z UE o zamknięciu rachunków bankowych lub zakończeniu świadczenia usług z powodu Brexitu.

Jak wspomniano w oficjalnym piśmie do prezesów banków, usługi dla klientów prywatnych w UE mogą się pogorszyć po Brexicie w zależności od obowiązującego reżimu krajowego. Jednak klientów należy traktować uczciwie. „W wielu przypadkach nagłe zaprzestanie świadczenia usług byłoby złym rozwiązaniem” – ostrzegają władze.

Brexit. Banki poinformowały już klientów o planowanym zamknięciu rachunków

Odpowiedź regulacyjna pojawiła się po doniesieniach, że banki brytyjskie zamykają rachunki emigrantów przed końcem okresu przejściowego. Co ciekawe, wiele banków wysłało już listy do swoich zagranicznych klientów z informacją, że konto zostanie zamknięte do 31 grudnia. W takiej sytuacji było 13 tys. Klienci Lloyds Bank. Podobne kroki podjęli członkowie grupy NatWest Barclays and Coutts.

READ  Rosja odcina gaz do 2 krajów NATO, aby podzielić Zachód
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *