Connect with us

Zabawa

Baz Luhrmann i Mandy Walker o rozszerzonej wersji reżyserskiej „Elvisa” – Deadline

Published

on

Baz Luhrmann i Mandy Walker o rozszerzonej wersji reżyserskiej „Elvisa” – Deadline

Baza Luhrmana przyniósł swoje elvisa Roadshow to Poland w poniedziałek wieczorem z gromkim pokazem muzycznej biografii o godz obraz z kamery festiwalu filmowym, po którym nastąpiła hałaśliwa sesja pytań i odpowiedzi z jego długoletnim autorem zdjęć Mandy Walkera. Jednak kiedy Luhrmann rozmawiał z Deadline następnego dnia, przybrał bardziej ponurą postać.

Ubrany cały na czarno Luhrmann zamyślił się po dniu spędzonym z grupą młodych ukraińskich uchodźców, którzy teraz nazywają Toruń, główny ośrodek festiwalu, swoim domem.

„To było nieoczekiwanie bardzo emocjonalne” – powiedział Luhrmann, który miał na sobie olśniewającą ukraińską żółto-niebieską broszkę w kształcie serca, przypiętą do jego garnituru.

Inspiracją do wyjazdu był krótki film dokumentalny, który on i Walker nakręcili na festiwalu przez dwóch ukraińskich filmowców. Pokazany w ramach ceremonii otwarcia festiwalu dokument zawiera nazwiska i zdjęcia byłych ukraińskich filmowców, którzy wstąpili do sił zbrojnych kraju i obecnie służą na pierwszej linii frontu.

„Kiedy widzisz, jak ludzie robią to, co my, czyli ustawiają kamery, ustawiają wózek, ustawiają mikrofon i próbują opowiedzieć historię za pomocą broni, to w pewnym sensie przynosi to wszystko do domu” – powiedział reżyser, zanim pochwalił wysiłek Polska zobowiązała się do wspierania uciekających przed konfliktem.

„Szczodrość Polski jest na innym poziomie. Nie mówimy o tysiącach, mówimy o milionach ludzi, którzy je podejmują. A pod tym jest ten festiwal – dodał.

elvisa to jeden z 12 tytułów konkursu głównego Camerimage poświęconego sztuce operatorskiej. Film jest także najnowszą współpracą Luhrmanna z Walkerem, którego opisał jako swojego „joint at the hip DoP”.

Walker wcześniej wyreżyserował epicki film reżysera z 2008 roku Australia i jego Chanel nr. 5 kampanii Nicole Kidman i Gisele Bundchen były sławne. Jak zwykle Walker poszedł w jego ślady elvisa Na początku nakręcili taśmy z przesłuchań i zaprojektowali wizualny język filmu, co utrudniało im pragnienie kręcenia najsłynniejszych występów na żywo Elvisa Presleya cal po calu.

READ  Gry wideo „Grand Theft Auto” zadebiutują na platformie Netflix 14 grudnia

W ramach tego procesu Walker miał specjalne, wykonane na zamówienie obiektywy do aparatów, które pasowały do ​​​​zdjęć Elvisa z lat 50., 60. i 70., a także efektowne, ale współczesne oprawy oświetleniowe. W celu uroczystego odtworzenia programu NBC „Comeback Special” Elvisa z 1968 roku, Walker zainstalował nowoczesne kamery ARRI w naziemnych kamerach telewizyjnych, tak aby każdy kąt kamery mógł pasować do oryginalnej transmisji.

„Zreplikowaliśmy istniejący materiał, który każdy może obejrzeć w Internecie. A Austin idealnie pasował do prawdziwego Elvisa” – powiedział Walker.

Luhrmann powiedział Deadline, że wszystkie występy na żywo w filmie zostały w całości nakręcone, a Austin Butler wykonał całe koncerty na ekranie. Reżyser powiedział, że prawie na pewno opublikuje materiał z tych rozszerzonych koncertów w pewnym momencie w przyszłości, ale odrzucił plotki, że rozszerzona wersja kinowa filmu jest w drodze.

„Nie ma czterogodzinnej przerwy. To czterogodzinne spotkanie dyrektorów, a to po prostu oznacza, że ​​zbieramy wszystkie rzeczy razem” – powiedział.

Film Warner Bros. jest obecnie jednym z najbardziej dochodowych filmów roku na świecie, zarabiając na całym świecie 286 milionów dolarów, a podczas kampanii promocyjnej filmu Luhrmann omawiał znaczenie doświadczenia teatralnego w swojej praktyce filmowej.

Później we wtorek wieczorem, podczas lekcji mistrzowskiej z lokalnymi filmowcami w Toruniu, Luhrmann powiedział, że ciężko walczył podczas negocjacji, aby film nie pojawił się w serwisach streamingowych i w kinach.

„Powiedziałem, że wycofam ten film, jeśli będzie transmitowany bezpośrednio” – powiedział Luhrmann. „Obietnica była taka, że ​​​​nie będzie to tylko w jednym kinie, ale podwoimy okno teatru”.

Elvisa był pierwszym powrotem Luhrmanna do filmu fabularnego od 2013 roku Wielki Gatsbyz Leonardo DiCaprio i Careyem Mulliganem w rolach głównych. Następnie jednak przeniesie się na mały ekran z rozszerzoną i wymyśloną na nowo seryjną adaptacją swojego filmu z 2008 roku. Australia. Serial będzie miał swoją premierę na platformach streamingowych Disneya jako sześcioczęściowy limitowany serial, ale Luhrmann powiedział Deadline, że planuje wkrótce wrócić do kin.

READ  SkyShowtime powiększa zespół kierowniczy – Media Play News

„Wrócę do kręcenia filmów wcześniej niż zwykle” – powiedział. „Nie wiem dlaczego, ale może dlatego, że kręciłem ten film podczas pandemii i prawie umarł. I przetrwaliśmy pandemię. To była najpłynniejsza sesja, jaką kiedykolwiek mieliśmy. Przyszedł na czas i w ramach budżetu, co jest dla mnie rzadkością, więc czuję się pobudzony”.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *