Connect with us

Zabawa

Analiza: AT&T, Discovery Deal podkreśla pragnienie mediów, by być jak Netflix

Published

on

Analiza: AT&T, Discovery Deal podkreśla pragnienie mediów, by być jak Netflix

Odkąd AT&T kupiło Time Warner w 2018 roku, aby konkurować z Netflixem i Disneyem, świat strumieniowania wideo dokonał tylko dalszych poświęceń.

Ogłoszona w poniedziałek umowa giganta telekomunikacyjnego z Discovery Inc (DISCA.O) oznacza ostatnią zmianę w przekształcaniu branży medialnej i możliwy początek kolejnej rundy konsolidacji. Wcześniejsza fala sprzed trzech lat spowodowała, że ​​potentat medialny Rupert Murdoch opuścił Hollywood i Viacom i ponownie połączył CBS.

Umowa, która łączy Discovery z WarnerMedia z AT&T Inc (TN), podkreśla wartość skalowalności w dzisiejszym krajobrazie medialnym, a liderzy branży Netflix Inc (NFLX.O) i Walt Disney Co (DIS.N) spoza USA szukają wzrostu.

Discovery oferuje globalną obecność dzięki ogólnoeuropejskiej telewizyjnej sieci sportowej Eurosport i portfolio kanałów nadawczych w całej Europie.

„Możliwości przesyłania strumieniowego bezpośrednio do konsumenta szybko się zmieniają. Aby dotrzymać kroku i utrzymać pozycję lidera, potrzeba kilku rzeczy: skali globalnej, dostępu do kapitału, szerokiej gamy wysokiej jakości treści i najlepszych talentów w branży ”. powiedział John Stankey, dyrektor generalny AT&T, podczas konferencji prasowej w poniedziałek rano.

Nowa firma, której nazwa zostanie ogłoszona w przyszłym tygodniu, będzie miała ponad 200 000 godzin programów i obejmie 100 marek – od HBO przez Animal Planet po CNN i Food Network. Będzie obejmował usługi przesyłania strumieniowego, takie jak HBO Max i Discovery +, które w miarę rozwoju są nadal znacznie mniejsze niż Netflix i Disney +.

HBO i HBO Max mają 63,9 miliona abonentów na całym świecie. Discovery ma 15 milionów subskrybentów streamingu na całym świecie, większość z nich to Discovery +. To odpowiada 103,6 mln w przypadku Disney + i 207,6 mln w przypadku Netflix.

Według analityków, ViacomCBS Inc (VIAC.O) i Comcast Corp (CMCSA.O) mogą znaleźć się pod presją rozważenia uzupełnienia środków, ponieważ krajobraz ponownie się zmieni.

Rich Greenfield, partner i analityk w LightShed Partners, powiedział w poniedziałek w oświadczeniu, że ViacomCBS jest jedynym oczywistym potencjalnym partnerem dla Comcast, ale sieć CBS i lokalne sieci informacyjne to „jasne kwestie regulacyjne”.

OFERTA FRENZY

Globalna obecność Discovery będzie wspierać międzynarodową ekspansję WarnerMedia po sfinalizowaniu umowy w połowie 2022 roku. HBO Max ma zostać uruchomiony na 30 terytoriach Ameryki Łacińskiej i Karaibów w czerwcu oraz na kolejnych 21 rynkach w całej Europie w drugiej połowie roku.

WarnerMedia ma wiele praw do dystrybucji telewizyjnej w USA, w tym kontrakty z Major League Baseball, National Basketball Association, National Hockey League i NCAA za pośrednictwem Turner Sports. Discovery ma prawa do transmisji igrzysk olimpijskich w Europie do 2024 roku.

Inną opcją są wiadomości, powiedział Zaslav, gdzie Discovery niedawno zainwestował w GB News, konserwatywny kanał w Wielkiej Brytanii. Zaslav powiedział, że firma zamierza być długoterminowymi właścicielami CNN i zapowiedział dalszą globalną ekspansję, wspominając o branży prasowej Discovery w Polsce.

„Dynamika bezpośredniego dostępu do konsumenta po obu stronach przyspieszy naszą zdolność do zostania jedną z najlepszych firm zajmujących się transmisją strumieniową na świecie” – powiedział Zaslav.

Umowa jest kontynuacją poprzedniej rundy konsolidacji, w której Disney przeprowadził kilka transakcji na przestrzeni wielu lat: od umowy z 2017 r. Po zakup Murdocha Twenty-First Century Fox Inc – franczyzy takie jak „Avatar” i „The Simpsons” w firma przyniosła – do poprzednich zakupów byłego CEO Boba Igera, w tym Pixar Animation Studios, Marvel Entertainment i producenta Star Wars Lucasfilm.

Umowy te pomogły Disneyowi we wdrożeniu usług przesyłania strumieniowego Disney + w listopadzie 2019 r., Które szybko przekroczyły oczekiwania, osiągając 10 milionów rejestracji pierwszego dnia.

Fuzja Viacom i CBS w 2019 r. Miała podobny zamiar i doprowadziła firmę do zmiany nazwy usługi transmisji strumieniowej CBS All Access na Paramount +, wspieranej przez treści w sieci telewizyjnej CBS, w sieciach kablowych CBS News i Showtime MTV Networks, Nickelodeon, Comedy Central i Paramount Film Studios.

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

READ  Szanse i zagrożenia eksportowe na rynku polskim Wiadomości biznesowe z Londynu
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *