Connect with us

technologia

15 lat temu BioShock firmy 2K szturmem podbił świat

Published

on

15 lat temu BioShock firmy 2K szturmem podbił świat

Okładka BioShock 2 przedstawiająca Big Daddy i Little Sister.

obrazek: Morski 2K/2K

Dla tych, którzy grają w gry wideo, często rozważany jest rok 2007 jeden z najlepszych lat medium. To był wybuchowy rok: Microsoft miał represje oraz aureola 3, Nintendo zajęło Super Mario do galaktyki, wezwanie do służby rozerwał świat, stając się nowoczesnym i tak dalej. Nie można nie docenić, ile w tym roku teraz skopany w tyłek do gier, a na najwyższych szczeblach w tym czasie była 2K Games” bioszok, który dzisiaj ma 15 lat.

Opracowany przez 2K Boston (później Irrational Games) i nieistniejącą już 2K Australia, wyreżyserował i napisał scenariusz Ken Levine z Bostonu, BioShock to strzelanka FPS osadzona w latach 60. XX wieku. Po przeżyciu katastrofy lotniczej protagonista Jack odkrywa podwodne miasto Rapture, zbudowane przez jego twórcę, potentata biznesowego Andrew Ryana, jako schronienie dla elity społeczeństwa. Miasto było idealną utopią, ale ostatecznie wszystko poszło w diabły, gdy odkryto substancję zmieniającą geny o nazwie ADAM.

Dzięki zastosowaniu serum zwanych „plazmidami” wszyscy mieszkańcy miasta otrzymali supermoce. Wybuchła wojna klasowa: z jednej strony Ryan nakazał swoim nadludzkim Wielkim Tatusiom, którzy nosili pianki, aby chronili młode dziewczyny zwane Małymi Siostrami podczas zbierania ADAMa z martwych ciał. Po przeciwnej stronie był Atlas, człowiek, który przekonał teraz zubożałych obywateli Rapture do powstania przeciwko Ryanowi, przy czym obie strony używały obywateli z plazmidami zwanych Splicerami do prowadzenia potyczek w całym mieście.

Obraz artykułu zatytułowanego BioShock jest wszędzie w grach, ale nigdzie sam z siebie

obrazek: Irracjonalne gry/2K

Pierwotnie wyłącznie na konsole Xbox 360 i Windows, BioShock doceniona przez krytyków, ze szczególnym uznaniem za atmosferę i narracja, który zawierał idee pisarza George’a Orwella i, przede wszystkim, filozof Ayn Rand. Do końca miesiąca debiutu sprzedał się w 490 000 egzemplarzy, a do marca 2010 roku sprzedał się w 4 milionach egzemplarzy we wszystkich systemach. (Został przeniesiony na PlayStation 3 i Maca odpowiednio w 2008 i 2009 roku.)

Przez jakiś czas branżę ogarnęła gorączka BioShock. Została włączona do wystawy Smithsonian poświęconej sztuce gier wideo i została okrzyknięta jedną z najlepszych gier wszech czasów. Wraz z oryginałem efekt masowy i 2008 Splot, Gra została wykorzystana jako przykład do argumentowania wartości gier wideo jako formy sztuki. I zrodził dwie sequele: 2010 BioShock 2 2K Marin to bezpośrednia kontynuacja, w której gracze kontrolowali Big Daddy o imieniu Sigma dekadę po oryginalnej grze, który otrzymał możliwość używania plazmidów i poszukiwania swojej zaginionej młodszej siostry. Nawzajem, nieskończoność przez powrót prywatnego detektywa Irrational Star Booker DeWitt usiłował w 1912 roku wyrzucić wypaczającą rzeczywistość Elizabeth Comstock z podniebnego miasta Columbia. Obie gry miały otrzymać narracyjne DLC, ale był to dodatek Burial at Sea. nieskończoność co zdecydowanie wiązało to z fabułą oryginalnej gry.

W latach od BioShock zamilkło, były wysiłki poza 2K i Levine, aby dążyć do tych samych poziomów narracji pierwszej gry. Możesz zobaczyć jego kości w innych grach, takich jak Naughty Dog Ostatni z nas, gry maszynowe Wolfstein Restart i Arcane ofiara lub zhańbiony bez większego wysiłku. (nieskończoność jest technicznie pierwszą grą taty, ponieważ została wydana zaledwie kilka miesięcy przed oryginałem ostatni z nas.) cyberpunk 2077, który prawdopodobnie oferuje lepszą walkę i wciągające elementy symulacji niż BioShock, ma w środku fragment strzelca z epoki. Pewnie można by nawet argumentować, że coś takiego Dyskoteka Elizjum lub śpiący obywatel jest również pod jego wpływem.

Obraz artykułu zatytułowanego BioShock jest wszędzie w grach, ale nigdzie sam z siebie

obrazek: Gry 2K

Ale dla samej franczyzy to obecnie tylko…istnieje. Częścią problemu jest brak śledzenia: a czwarty wpis mówi się, że trwają prace, ale ze względu na problemy z rozwojem, które nękają całą serię, wydaje się, że jest to bardziej pomysł niż rzeczywistość. I pomimo tego, że po 2013 roku opuścił serię, Ken Levine nie mógł opublikuj grę w ciągu ostatnich dziewięciu lat. Jedyne, co fani muszą zrobić, to ponownie zagrać w stare gry, może przedyskutować, jak poradził sobie z nimi czas zwłaszcza sequele. Netflix ma plany zrobić film z pierwszej gry, coś pierwotnie w kartach w roku 2008, ale okaże się, czy streamer rzeczywiście może to zrobić. Ale prawdziwe pytanie też BioShocks Przyszłość, jeśli w ogóle istnieje, co jeszcze może wnieść na stół, czego oryginalna trylogia jeszcze nie obejmowała?

Pozwól nam wiedzieć co myślisz BioShock franczyzy w komentarzach poniżej. Myślisz, że przydałby się inny wpis, czy raczej powinniśmy pozwolić na jego zebranie?


Chcesz więcej wiadomości na temat io9? Sprawdź, kiedy można się spodziewać najnowszych Cud oraz wojna gwiazd Co dalej z wydaniami DC Universe w filmie i telewizjii wszystko, co musisz o tym wiedzieć dom smoka oraz Władca Pierścieni: Pierścienie Mocy.

READ  Niegdyś skazany na zagładę MS Paint po raz pierwszy od ponad dekady zostanie przeprojektowany
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *