Connect with us

Zabawa

Wywiad z reżyserem „EO” Jerzym Skolimowskim w sprawie polskiego zgłoszenia do Oscara – Contenders International – Ostateczny termin

Published

on

Wywiad z reżyserem „EO” Jerzym Skolimowskim w sprawie polskiego zgłoszenia do Oscara – Contenders International – Ostateczny termin

mistrz Polski Jerzego Skolimowskiego Połączenia EOLaureat Nagrody Jury na Festiwalu Filmowym w Cannes i właśnie w tym tygodniu ton nagrodę New York Film Critics Circle dla najlepszego filmu zagranicznego„praktycznie film drogi”, którego POV tytułowego osła „były najefektywniejszym elementem całego kręcenia i montażu”.

EO to wizja współczesnej Europy widzianej oczami osła w stoickiej podróży przez świat, w którym katastrofa i rozpacz przeplatają się z nieoczekiwanym szczęściem. Poza przedstawienie poboczne & Janus Films, to wejście Polski do wyścigu o Oscara dla najlepszego międzynarodowego filmu fabularnego.

ZWIĄZANE RAZEM: To Międzynarodowy Kandydat – Pełne pokrycie Deadline

Dokonano porównań z badaniem tej samej rasy zwierząt przeprowadzonym przez Roberta Bressona w 1966 roku Au Hazard Baltazar, coś Skolimowskiego z zadowoleniem. Podczas imprezy Deadlines Contenders Film: International Skolimowski mówił o głębokim wrażeniu, jakie wywarł na nim ten film.

„Byłem młodym nieznanym filmowcem z Polski i nagle dostałem telefon od szefa [prestigious film journal] Cahiers du Cinema”- powiedział. „Chcieli przeprowadzić ze mną wywiad, ponieważ właśnie znaleźli się na liście 10 najlepszych filmów roku i ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu mój skromny mały polski film walkower był na drugim miejscu. Oczywiście bardzo się ucieszyłem, ale od razu zapytałem, kto jest na pierwszym miejscu i to Bressons Baltazar”.

Skolimowski natychmiast odszukał i „pokochał” ten film. Ale poza jego podziwem dla Baltazar i Bresson: „Miałem absolutnie niezwykłe doświadczenie, które nigdy wcześniej i nigdy później się nie zdarzyło. Kiedy film się skończył, zdałem sobie sprawę, że mam łzy w oczach. Nigdy nie płaczę w kinie, ani jednej łzy. Oglądając filmy z nieco cynicznym nastawieniem, patrzyłem raczej na to, jak to się robi, niż na to, żeby to na mnie wpłynęło. Ale Bresson sprowadził mnie do zwykłego widza, który poszedł do kasy, kupił bilet, obejrzał film i skończył płacząc”.

READ  Hania i Dobrawa, najmłodsi kompozytorzy, którzy kiedykolwiek podpisali kontrakt z DG, wydają swój debiutancki album Inner Symphonies

Biorąc lekcję od Bressona, Skolimowski powiedział: „Postać zwierzęca może poruszyć publiczność znacznie głębiej iw jakiś sposób bardziej niż jakakolwiek postać ludzka. … Zwierzę nie zna działania, nie wie, że działa. To całkiem naturalne, że tam są”.

A więc: „Śmierć osła w [Balthazar] nauczył mnie tej wspaniałej lekcji, że mogę zaryzykować nakręcenie filmu ze zwierzęcą postacią w roli głównej, ponieważ to zagwarantuje, że widzowie uwierzą i zaufają”.

Czy zapasy ze zwierzętami stanowiły jakieś szczególne wyzwanie, które skierowało scenariusz w innym kierunku? Powiedziała scenarzystka Ewa Piaskowska, która też tam była rywale Panel: „Myślę, że istotna różnica między scenariuszem a tym, czym okazał się film, polega na tym, że odkryliśmy, że uwielbiamy patrzeć na osła tak bardzo, że z każdym cięciem coraz bardziej widzimy części ludzkie. ”

Zajrzyj ponownie w poniedziałek, aby obejrzeć panel wideo.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *