Connect with us

Sport

W halach fabrycznych dzwonek i migające światło utrzymują dystans

Published

on

Christopher F. Schuetze, The New York Times Company

BERLIN – Sezon National Basketball Association 2019-20 został zawieszony na ponad 140 dni po pozytywnym wyniku testu gracza na koronawirusa. Ale kiedy gra została wznowiona pod koniec lipca, żaden inny gracz nie uzyskał pozytywnego wyniku.

Liga była w stanie uniknąć wirusa, prosząc zespoły o życie i granie w swoje mecze w odległym obszarze zwanym Bubble w zamkniętym Disney World Resort na Florydzie.

Ale pewną rolę odegrał również mały element technologii: bransoletka, którą zawodnicy, trenerzy i trenerzy mogli nosić z boiska i która była wymagana dla reporterów zajmujących się drużynami. Mały cyfrowy chip w opasce wzmacnia dystans społeczny, wysyłając ostrzeżenie – za pomocą światła i dźwięku – gdy użytkownicy są zbyt blisko siebie przez zbyt długi czas. Zespoły zostały wybrane przez National Football League, Pacific-12 College Conference i inne ligi sportowe na całym świecie.

Monachijski startup stojący za bransoletkami NBA, Kinexon, jest zachwycony reklamą, która pomaga zapewnić, że czołowi sportowcy nie zostaną zarażeni wirusem, nawet jeśli takie urządzenia budzą obawy dotyczące prywatności. Teraz chodzi o szersze obszary: linie produkcyjne, magazyny i centra logistyczne, w których miliony ludzi nadal pracują pomimo pandemii.

Jedną z firm współpracujących z Kinexon jest Henkel, globalny producent chemii przemysłowej i gospodarczej z siedzibą w Niemczech. Jak powiedział Wolfgang Weber, starszy menedżer w firmie Henkel, kiedy wirus koronowy zainfekował około tuzina pracowników fabryki Henkla w Serbii zeszłej wiosny, kolejne dwutygodniowe przestoje kosztowały miliony przychodów.

Henkel testował wcześniejszą wersję technologii do noszenia Kinexon, aby zapobiegać kolizjom między wózkami widłowymi a pracownikami w hali produkcyjnej o dużym natężeniu ruchu. Czujniki systemu automatycznie zatrzymują wózek widłowy, jeśli znajdzie się zbyt blisko pracownika.

READ  Nowozelandzki wioślarz Matt Dunham zapewnia zwycięstwo w Pucharze Świata w Polsce

Po wybuchu epidemii w serbskiej fabryce i kilka tygodni po pierwszej fali blokad w wyniku pandemii, firma Kinexon zaoferowała firmie Henkel możliwość przetestowania wariantu tej technologii o nazwie SafeZone. Jego pół-uncjowy czujnik, noszony na szyi jak zegarek, na smyczy lub naszywce, wydaje dźwięk i miga, gdy inny czujnik znajduje się w określonej odległości przez określony czas. Henkel zgodził się spróbować.

Testowanie urządzeń w prawdziwym życiu było ważne dla firmy Kinexon.

Anna Liminowicz, New York Times)

Czujniki SafeZone w fabryce Henkla w Raciborzu, Polska, 8 października 2020 r. Firmy takie jak Henkel, duża niemiecka firma chemiczna, próbują nosić czujniki do noszenia, aby zapobiegać epidemiom wirusów wśród pracowników. (Anna Liminowicz / The New York Times)

„Nie chodzi tylko o technologię działającą w laboratorium. Teraz ważne jest, aby technologia była tam, gdzie jest potrzebna ”- powiedział Oliver Trinchera, współzałożyciel firmy Kinexon w 2012 roku, a jeden z nich jest jej dyrektorem,„ czy to w fabryce, czy na boisku ”.

Henkel przetestował system na wszystkich pracownikach w swoim zakładzie w Raciborzu w Polsce, dużym zakładzie na południowym skraju średniowiecznego miasta węglowego, w którym 250 pracowników pracuje na trzy zmiany dziennie, produkując i pakując detergenty w proszku i płynie dla Europy Środkowej.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *