Connect with us

Zabawa

„The Medium” to chaotyczny horror ze sprytnymi łamigłówkami

Published

on

„The Medium” to chaotyczny horror ze sprytnymi łamigłówkami

Kiedy Medium zostało zaprezentowane w zeszłym roku, wyglądało na jedną z bardziej obiecujących ofert Xbox Series X. Elementy horroru psychologicznego zasilane przez bardziej zaawansowany sprzęt odróżniają go od zatłoczonej tablicy.

Ujawnienie miało klimat „Evil Within”, a obrazy były na tyle przekonujące, że zmusiły mnie do zatrzymania się i podziwiania go. Po krótkiej chwili wreszcie ukazało się „The Medium” i różni się od tego, czego się spodziewałem. Zamiast napiętej i zorientowanej na działanie sprawy, projekt zespołu Bloober był wolniejszy i bardziej zagadkowy.

Spodziewałem się polskiej wersji Silent Hill, ale Medium bardziej przypomina Dark Pictures Anthology Supermassive Games. Jest to gra narracyjna z nutką tajemnicy, w której gracze kontrolują Marianne, tytułową bohaterkę. Ona jest tym medium i zajmuje się śmiercią swojego przybranego ojca. Po zniknięciu ostatniego wątku rodziny nie czuje się już związana z siłami nadprzyrodzonymi, z którymi zmagała się przez całe życie.

Gracze jako Maryanne, medium w „Medium”, starają się odkryć sekrety, które skrywa ośrodek Niwa w Polsce. (Zespół Bloober)

Miejsce tajemnic
Ten dyskomfort zmienia się, gdy odbiera tajemniczy telefon z prośbą o odpowiedź na temat jej umiejętności w ośrodku Niwa. Po przyjeździe odkrywa, że ​​jest to kiepski związek z komunistyczną przeszłością Polski. Jest to miejsce pełne tajemnic, które gracz musi odkryć za pomocą mocy Marianne.

Zespół Bloober wcześnie uczy graczy, jak to działa, a później ustawia elementy składowe zaawansowanych zagadek kampanii. Marianne posiada umiejętność znajdowania ukrytych przedmiotów w pomieszczeniu i wyczuwania związanych z nimi emocji. Nazywa się to echem, a ich moc sprawia, że ​​słyszą chwile z przeszłości. Kiedy gracze podnoszą telefon, słyszą rozmowy sprzed 15 lat związane z przedmiotem.

Jej ważniejszą mocą jest to, że może wejść i wchodzić w interakcje ze światem duchów. Podczas swoich przygód natrafi na punkty, w których będzie współistnieć w świecie rzeczywistym i na płaszczyźnie duchów. Zespół Bloober dzieli ekran i pokazuje Marianne, jak bada dwa obszary, które są strukturalnie odzwierciedlone.

READ  Mecz Naomi Osaki został przełożony, ponieważ wielka nadzieja japońskiego tenisa przygotowuje się do roli głównej

To sztuczka, ale oferuje graczom nietypowe łamigłówki. Ponieważ Marianne przekracza dwa miejsca w tym samym czasie, przeszkody w prawdziwym świecie mogą uniemożliwić jej eksplorację przestrzeni i przestrzeni w sferze duchowej i odwrotnie. Gracze często muszą odblokować ścieżkę w jednym świecie, aby przejść do drugiego.

„Medium” oferuje również graczom inne rozwiązanie. Marianne może odkrywać więcej miejsc w świecie duchów dzięki doświadczeniu poza ciałem. Uwalniając swoją esencję ze swojej fizycznej postaci, może pędzić przez niedostępne miejsca duchów, ale tylko na kilka sekund. Następnie wraca do swojego ciała.

„Medium” zawiera element zabawy, w którym gracze kontrolują Marianne, która może istnieć jednocześnie w życiu duchowym i rzeczywistym. (Zespół Bloober)

MOC ŚRODKÓW
Bohaterka ma również tarczę duchów, która chroni się przed rojącymi się owadami i duchową eksplozją królestwa, którą maszyny mogą aktywować w prawdziwym świecie. Te umiejętności wymagają energii z Spirit Wells, zasobu, który gracze muszą odkryć i nim zarządzać.

Zespół Bloober łączy te elementy rozgrywki, aby stworzyć szczegółową historię, podczas gdy Marianne bada ruiny kurortu. Spotyka istotę duchową o imieniu Sadness, która prowadzi graczy przez początkowe sekrety lokacji z czasów komunistycznych. Tutaj miała miejsce masakra, ale poza tym Marianne zwraca się do niektórych mieszkańców, którzy mają odpowiedzi na temat swojej przeszłości.

Nie będzie łatwo ich znaleźć, ponieważ Niwa Resort ma również kilka niespokojnych duchów, które zmutowały i stały się potworami. Gracze napotykają psa, zjadacza dzieci i nie do zabicia przełyk. Prześladują Marianne i innych, tworząc większość trzewnych momentów. Bohater przemyka się obok stworów lub ucieka przed nimi krętymi korytarzami. Gracze nie mogą z nimi walczyć bezpośrednio.

Chociaż te konfrontacje są ekscytujące, są również problematyczne. Chwile takie jak pościgi nie są dobrze zaprojektowane i muszą być odtwarzane wiele razy, zanim gracze zorientują się, gdzie biec. Scenariusze skradania się są równie irytujące, głównie dlatego, że potwory takie jak Paszcza są niewidzialne, gdy lądują w prawdziwym świecie. W grze, która jest generalnie mroczna, może to być trudne do wykrycia.

READ  Debojyoti Mishra: Muzyka ma pewną magiczną moc immunologiczną | Bengalski Movie News

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *