Connect with us

technologia

Polskie Siły Powietrzne wyposażają samoloty 737NG w technologię akwizycji danych Teledyne

Published

on

Polskie Siły Powietrzne wyposażają samoloty 737NG w technologię akwizycji danych Teledyne

Polskie Siły Powietrzne zainstalowały technologię monitorowania danych lotu i komunikacji Teledyne, aby poprawić bezpieczeństwo i wydajność swoich dedykowanych samolotów VIP. Zdjęcie: Sterowanie Teledyne

Trzy z nich wyposażają Polskie Siły Powietrzne Boeinga [BA] Samoloty 737 nowej generacji będą wykorzystywane do lotów z prezydentem kraju europejskiego i wyższymi urzędnikami rządowymi, a technologia rejestrowania, przesyłania, zarządzania i analizy danych o locie zostanie dostarczona przez firmę Sterowanie Teledyne.

Przedstawiciel Teledyne Controls potwierdził e-mailem, że jego technologia zostanie zastosowana w samolotach, które polski rząd zamówił po raz pierwszy od Boeing Business Jets za nieujawnioną kwotę na mocy umowy z marca 2017 roku. Zamówienie obejmowało trzy samoloty Boeing Business Jet 2 oraz 737-800 z wnętrzem VIP.

Wszystkie trzy samoloty zostaną wyposażone w cyfrowy moduł danych lotu (DFDAU) firmy Teledyne, system komórkowy GroundLink Comm+ i oprogramowanie naziemne AirFASE. Ważnym przypadkiem wykorzystania GroundLink przez Siły Powietrzne RP będzie analiza danych silnika przed lotem. Przed startem inżynierowie mogą wyeksportować dane z samolotu i samodzielnie je analizować pod kątem ewentualnych anomalii.

AirFASE to oprogramowanie do monitorowania danych lotu opracowane przez Airbus i Teledyne Controls, zdolne do przekształcania surowych danych lotu na wartości techniczne. Teledyne wykorzystuje funkcję wsparcia zaplecza w zakresie gromadzenia i przechowywania danych zapewnianą przez AirFASE IBM-a [IBM] na potrzeby przetwarzania w chmurze i rozszerzyła obsługę analizy i przechowywania danych w chmurze dla operatorów.

Teledyne opisuje system GroundLink Comm+ jako obsługujący przesyłanie strumieniowe danych w czasie rzeczywistym, łączność w kabinie i załodze lotniczej, bezprzewodową dystrybucję części oprogramowania, które można wczytać w terenie, oraz automatyczne pobieranie danych zapewniających jakość operacji lotniczych (FOQA). Według Teledyne ponad 14 500 jednostek GroundLink Comm+ jest obecnie używanych w ponad 200 komercyjnych liniach lotniczych.

Boeing korzysta z DFDAU i wbudowanego w niego systemu monitorowania stanu statku powietrznego w celu dostarczania danych do algorytmów diagnostycznych, prognozujących i wyznaczających trendy wykorzystywanych przez system zarządzania stanem technicznym samolotów (AHM) dla samolotów 737 i innych typów samolotów.

READ  Deweloper zmodyfikował iPoda czwartej generacji z wbudowanym Wi-Fi i Spotify

„Oprócz dalszej poprawy bezpieczeństwa naszych samolotów, jednym z naszych głównych zastosowań produktów Teledyne jest wydajność. Dzięki tej technologii jesteśmy w stanie usprawnić procesy, zarówno pod względem szybkości pobierania danych lotu, jak i analizy dla naszych starszych oficerów” – powiedział ppłk. O decyzji o wyposażeniu statku w awionikę Teledyne powiedział Wojciech Szczygiel, inżynier awioniki 1. Bazy Powietrznej w Warszawie.

Wybór sprzętu Teledyne jest najnowszą inwestycją polskiego wojska związaną z technologią lotniczą i następuje zaledwie kilka tygodni po ogłoszeniu przez Departament Stanu USA możliwej sprzedaży myśliwców F-35A Joint Strike Fighters do byłego państwa radzieckiego za dolara amerykańskiego. Jeśli transakcja zostanie sfinalizowana, Polska stanie się 14. krajem, który przystąpi do programu F-35.

Thomas Innocenti, regionalny dyrektor ds. sprzedaży rządowej i wojskowej w Teledyne Controls, powiedział, że umowa z polskimi siłami powietrznymi jest przykładem tego, jak operatorzy wojskowi mogą wykorzystać technologię opracowaną pierwotnie dla komercyjnych linii lotniczych.

„Cenimy nasze relacje z Polskimi Siłami Powietrznymi i nie możemy się doczekać, aby przyczynić się do realizacji ich wizji zapewnienia bezpiecznego i wydajnego transportu ważnym urzędnikom polskiej służby cywilnej” – powiedział Innocenti.

Artykuł ten został pierwotnie opublikowany w naszej siostrzanej publikacji Aviation Today.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *