Connect with us

Najważniejsze wiadomości

Polska sieć modowa LPP chce wejść do UE po wycofaniu się z Ukrainy i Rosji

Published

on

Polska sieć modowa LPP chce wejść do UE po wycofaniu się z Ukrainy i Rosji

Logo polskiej sieci modowej LPP Brand Reserved jest widoczne w sklepie w trakcie choroby koronawirusowej (COVID-19) w Warszawie, Polska, 4 września 2020 r. Zdjęcie zrobione 4 września 2020 r. REUTERS/Kacper Pempel

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać BEZPŁATNY nieograniczony dostęp do Reuters.com

GDAŃSK, 11 kwietnia (Reuters) – największy polski sklep odzieżowy LPP (LPPP.WA)powiedział w poniedziałek, że wzmocni swoją obecność w Unii Europejskiej i przesunie uwagę po zawieszeniu działalności na Ukrainie i zamknięciu sklepów w Rosji.

Utrata dwóch rynków wschodnich kosztowałaby 25% przychodów.

W odpowiedzi w przyszłym roku wejdzie do Włoch, Grecji i Cypru i będzie kontynuował ekspansję marki Reserved w Niemczech i Wielkiej Brytanii.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać BEZPŁATNY nieograniczony dostęp do Reuters.com

„Po trudnym okresie pandemii stanęliśmy przed kolejnymi wyzwaniami związanymi z utratą znacznej części sieci dystrybucji” – powiedział dyrektor finansowy Przemysław Lutkiewicz, odnosząc się do zaprzestania ukraińskiego biznesu i decyzji o opuszczeniu Rosji.

„Mimo to sytuacja firmy pozostaje stabilna, a spodziewane przychody w bieżącym roku obrotowym w wysokości ponad 16 mld zł (3,76 mld USD) sprawiają, że spokojnie myślimy o przyszłości LPP” – dodał Lutkiewicz.

Ponieważ firma nie może przewidzieć przyszłej sytuacji na Ukrainie, zdecydowała się skoncentrować na rynkach UE, na których jest już obecna – powiedział. „Jednocześnie chcemy penetrować nowe rynki, zwłaszcza w południowej Europie, gdzie widzimy potencjał wzrostu naszych marek”.

Firma skupi się również w tym roku na rozwoju biznesu e-commerce, który odpowiadał za ponad 30% łącznych przychodów w czwartym kwartale roku obrotowego zakończonego 31 stycznia 2022 roku.

W bieżącym roku szacowana wartość przychodów ze sprzedaży internetowej może sięgnąć 5 miliardów złotych. Byłoby to 31% przy łącznych obrotach 16 mld zł.

READ  Polska szacuje swoje straty w II wojnie światowej na 1,3 biliona dolarów i domaga się od Niemiec reparacji

(1 USD = 4,2547 zł)

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać BEZPŁATNY nieograniczony dostęp do Reuters.com

Reportaż Adrianny Ebert; Edytowane przez Kirsten Donovan i Bradleya Perretta

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *