Connect with us

Zabawa

Kieran Culkin jest rozdzierający serce i zabawny w dramacie Jessego Eisenberga w Sundance

Published

on

Kieran Culkin jest rozdzierający serce i zabawny w dramacie Jessego Eisenberga w Sundance

Minął tydzień, odkąd Kieran Culkin zdobył nagrodę Emmy za rolę Romana Roya w ostatnim sezonie serialu dziedziczenie, A teraz wybiera się na Festiwal Filmowy w Sundance z porywającym występem, który może dorównać nawet temu.


Culkin występuje u boku Jessego Eisenberga Prawdziwy ból, Kameralny, przejmujący dramat Eisenberga o żydowskich kuzynach podczas tournée po Polsce upamiętniającego Holokaust. Eisenberg pisze, reżyseruje i gra spiętego nowojorczyka Davida Kaplana, ale to Culkin dominuje na ekranie jako ekstrawertyczny kuzyn Davida, Benji. Obaj mężczyźni dorastali praktycznie jak bracia, urodzili się w odstępie zaledwie kilku tygodni, ale jako dorośli stali się sobie oddaleni, a wiek tylko pogłębił ich różnice. David jest neurotyczny, odpowiedzialny i mówi cicho, podczas gdy Benji porusza się jak ludzki huragan, charyzmatyczny, szybko mówiący mężczyzna-dziecko, który może być zarówno przenikliwie życzliwy, jak i zabójczo egoistyczny. Razem tworzą wyjątkową parę komediową wszechczasów, w której obaj aktorzy prezentują swoje talenty komediowe i dramatyczne.


Kieran Culkin i Jesse Eisenberg w „Prawdziwym bólu”.

Dzięki uprzejmości Instytutu Sundance


Eisenberg napisał i wyreżyserował kilka projektów scenicznych Prawdziwy ból to drugi film, który wyreżyseruje po 2022 roku Kiedy skończysz ratować świat. Jego przemyślany scenariusz stanowi kronikę odysei Benjiego i Davida od początku do końca i podąża za niezwykłą parą w podróż ku czci ich zmarłej babci, która dorastała w Polsce i przeżyła internowanie w obozie koncentracyjnym. Prowadzeni przez brytyjskiego miłośnika historii (Will Sharpe) towarzyszą innym w podobnych pielgrzymkach, mając nadzieję na zdobycie nowej wiedzy i połączenie się ze swoimi żydowskimi korzeniami. W grupie tej znajdują się niedawno rozwiedziona kobieta (Jennifer Gray), małżeństwo emerytów (Liza Sadovy i Daniel Oreskes) oraz ocalały z ludobójstwa w Rwandzie, który przeszedł na judaizm (Kurt Egyiawan). Ta niecodzienna załoga wspólnie przemierza Warszawę i Lublin, próbując zanurzyć się w historii i kulturze kraju.


Benji przypadkowo dominuje w grupie swoją charyzmą, nawiązując więź z towarzyszami z trasy i przekonując ich do przyjęcia absurdalnych póz przed pomnikiem. Culkin nasyca go niefiltrowaną, maniakalną energią, a razem z Eisenbergiem błyszczą komediową chemią i kłótniami w sposób, jaki potrafią tylko członkowie rodziny. Ale mimo całego podekscytowania Benji jest na tropie, a David zaczyna się martwić, że jego towarzyski kuzyn może cierpieć bardziej, niż daje po sobie poznać.


Głównym pytaniem leżącym u podstaw podróży Benjiego i Davida jest to, jak sobie poradzić z bólem emocjonalnym – czy to bólem codziennym, bólem egzystencjalnym, czy bólem przodków. Jeszcze zanim podróż się rozpocznie, Benji i David doznają różnych krzywd, nie mogą się doczekać śmierci babci i nie są pewni swojej przyszłej ścieżki życiowej. Introwertyczny David trzyma swoje lęki blisko piersi. „Czuję, że mój ból nie jest niezwykły” – przyznaje w pewnym momencie, „więc nie czuję potrzeby obarczania nim wszystkich”. Benji natomiast jest tak pełen emocji, że nie może powstrzymać uczucia nadmiernego podekscytowania dziecka, które atakuje, przeklina Davida i krytykuje przewodnika za to, że nie sprawił, że wycieczka wydawała się wystarczająco „prawdziwa”.


W niezdarnych rękach, Prawdziwy ból Mogło to wydawać się chaotyczne, zwłaszcza gdy David i Benji w jednej scenie palą trawkę na dachu, a w drugiej przechadzają się po obozie koncentracyjnym na Majdanku. Film zmagający się ze spuścizną Holokaustu nie jest typową komedią automatyczną, ale Eisenberg umiejętnie żongluje zmieniającymi się tonami filmu, wywołując w niektórych scenach autentyczny śmiech, a w innych zachowując ponury szacunek. Pomaga to, że zarówno Eisenberg, jak i Culkin zapewnili Davidowi i Benjiemu ugruntowaną jasność, nawet gdy obaj kuzyni znajdą się w absurdalnych okolicznościach. (Emma Stone i jej mąż Dave McCary wyprodukowali film, a podczas sesji pytań i odpowiedzi po projekcji Eisenberg podziękowała Stone’owi za zasugerowanie jednej z najzabawniejszych scen, w której Benji i David przypadkowo spóźniają się na przystanek pociągu.) Rezultat czy jest to film o Holokauście, zabawny i porażająco prawdziwy, którego punktem kulminacyjnym jest niezapomniana kreacja Culkina? Ocena: B+


Chcesz więcej wiadomości filmowych? Zapisać się do Bezpłatny biuletyn Entertainment Weekly aby uzyskać najnowsze zwiastuny, wywiady z gwiazdami, recenzje filmów i nie tylko.


Powiązana zawartość:



READ  Czy „Pogotowie” Michaela Baya trafi na Netflix?
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *