Connect with us

Zabawa

Jak DP w Black Panther 2 wykorzystało światło, by wyrazić smutek – The Hollywood Reporter

Published

on

Jak DP w Black Panther 2 wykorzystało światło, by wyrazić smutek – The Hollywood Reporter

Opisując oświetlenie jako „postać w filmie”, DP Autumn Durald Arkapaw wyjaśniła swoje podejście do Ryana Cooglera Czarna Pantera: Wakanda na zawsze chodziło o stworzenie „tekstury smutku w całym filmie”.

Opowiedziała o swojej pracy nad sequelem Marvela – którego akcja rozgrywa się po śmierci króla T’Challa i jest również wzruszającym wspomnieniem aktora Chadwicka Bosemana, który zagrał T’Challę w 2018 roku Czarna pantera – na pokazie filmu na EnergaCamerimage kinematografia Festiwal Filmowy w Toruniu.

„Jeśli chodzi o wybory estetyczne, ze względu na znaczenie [Coogler] żalu, odrodzenia, migracji i wszystkich tych rzeczy, które są tak strukturalne i delikatne, postanowiliśmy rozstroić i zmodyfikować niektóre obiektywy z serii T – wyjaśniła. „A potem użyliśmy szerszego obiektywu do zbliżeń” – mówi o swoich obiektywach Panavision.

„A przy oświetleniu mam tendencję do świecenia bardziej nastrojowo, co zostało tutaj przyjęte, a Ryan jest bardzo konkretny w kwestii tego, czego chce od danej sceny, jak rejestruje scenę i gdzie powinny być kamery. Światło nie powinno dla mnie wszędzie padać. Postać powinna pojawiać się i znikać ze światła tak, jak dzieje się to w prawdziwym życiu” – kontynuował Durald Arkapaw. „A na twarzy jest tyle faktury i dramatu, że jeśli po prostu jej nie rzeźbisz, nie czujesz tych emocji. Myślę, że było to po prostu bardzo ważne dla tej historii”.

Dodała, że ​​czerpali inspirację z filmów, m.in. pozaziemskie oraz Terminator 2: Dzień Sądu – Filmy, które opisała jako posiadające efekty wizualne o naturalistycznym wyglądzie. „Powiedzieli ci tyle samo w ciemności, co w świetle”.

Sceny podwodne wymagały wielu testów, aby uzyskać pożądany wygląd. „Dla Ryana bardzo ważne było nakręcenie filmu o głębokim kosmosie pod wodą. Rzeczy są ciemne – powiedział kamerzysta. „Tworzy więcej napięcia, są uporządkowane, jest dużo zamglenia, klarowność znika. Kiedy podejmujesz taką decyzję, to jest odważne, wszyscy muszą być po tej samej stronie. Więc nakręciliśmy wszystko, co mogliśmy pod wodą, więc mogliśmy mieć referencje, a także nakręciliśmy to na sucho na mokro, a oni wzięli oba i byli w stanie zrobić coś, co było bardzo piękne i było naprawdę odczuwalne – tak prawdziwe, jak to możliwe, ludzie chodzący i rozmawiający pod wodą. To było bardzo ważne dla Ryana od samego początku”.

READ  Ukraińsko-amerykańscy truckerzy zbierają się na rzecz oblężonych w Mariupolu - Shaw Local

Durald Arkapaw mówił też o swoim reżyserze i powadze, z jaką go potraktowała Wakanda na zawsze. To była jej pierwsza współpraca z Cooglerem, ale druga z Marvelem (na początku tego roku była nominowana do nagrody Emmy za serial Disney+ Loki). Powołując się na długi harmonogram produkcji, powiedziała: „Nakręciliśmy około 130 dni, nie planowanych w ten sposób. … Musisz chcieć robić tego typu film dla swojego reżysera i ludzi wokół ciebie. oraz [Coogler’s] ktoś, dla kogo zrobiłbym to w mgnieniu oka. I jest świetnym liderem.

„Ten film jest tak ważny kulturowo i dla tak wielu ludzi, że nie jest to tylko kolejny film akcji” – dodała. „Więc zawsze masz to w pamięci. Oddają hołd jednostce, ale także postaci, która była kochana. A wszyscy ludzie i szefowie działów, którzy byli przede mną, bardzo ciężko pracowali nad pierwszym. I tak, graj dalej, aby zrobić to sprawiedliwie. Wszyscy też byli podekscytowani [Boseman] nawet na planie, więc zawsze będziesz o tym przypominać. Więc [this job] było dla mnie bardzo ważne”.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *