Connect with us

Zabawa

The Gauge™: Polska | styczeń 2024 r

Published

on

The Gauge™: Polska |  styczeń 2024 r

Z początkiem 2024 roku wprowadzono w Polsce zmiany w sposobie korzystania z ekranów telewizyjnych.

Polscy widzowie spędzali w styczniu przed ekranem głównym średnio 4 godziny i 19 minut dziennie i choć to tylko o 1 minutę więcej niż w grudniu 2023 r., to składowe tego rozważania nieznacznie się zmieniły.

Czas spędzony na oglądaniu tradycyjnej telewizji pozostał na tym samym poziomie co w grudniu 2023 r., ale czas spędzony na oglądaniu treści przesyłanych strumieniowo wzrósł o 8%.

Wśród programów telewizyjnych największą oglądalnością w styczniu cieszyły się polskie seriale, programy informacyjne oraz transmisje z Pucharu Świata w skokach narciarskich. Wśród źródeł treści streamingowych wzrosty zanotowały CDA.pl, HBO Max, Canal+Online i Netflix.

Podwyżki odnotowane w tych źródłach przyczyniły się do wzrostu ogólnego udziału transmisji strumieniowej w oglądalności wideo na ekranach telewizorów, który w styczniu osiągnął rekordowy poziom 7,6% (najwyższy od czasu uruchomienia raportowania Gauge w Polsce). Netflix jeszcze bardziej umocnił swoją pozycję najchętniej oglądanego serwisu streamingowego, wzrastając do 2,1% (z 1,9% w grudniu).

Informacje o mierniku™

The Gauge™ ma na celu dostarczanie branży medialnej miesięcznych analiz oglądalności telewizji na głównych platformach telewizyjnych. Nielsen wydał swoje pierwsze wydanie The Gauge™ w USA w maju 2021 r.

Informacje o metodologii Gauge™

Dane pochodzą z jednoźródłowego panelu Nielsena, który obejmuje 3500 gospodarstw domowych i prawie 9700 panelistów. The Gauge™: Poland opiera się na miesięcznych danych dotyczących udziału w widowni AMR (średnia ocena minutowa). Dane prezentowane są dla osób powyżej 4. roku życia w podziale na telewizję kablową, satelitarną, naziemną (zarówno liniową, jak i opóźnioną do 7 dni) oraz oglądalność transmisji strumieniowych (oglądalność kanałów telewizyjnych transmitowanych na żywo na platformach OTT klasyfikowana jest jako ). oglądalność transmisji strumieniowej). Kategoria „Inne” obejmuje wyświetlenia nierozpoznanych treści.

READ  data premiery i kiedy będzie transmitowany

Nielsen Polska stworzył tę wersję narzędzia The Gauge™, korzystając z porównań metod.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *