Dostarczamy HUMANistycznych inspiracji - ZNAJDŹ NAS NA FACEBOOKU! Albo od razu polub
Mali leśni ludzie

Mali leśni ludzie

Humanmag

Świadomość znaczenia kontaktu dzieci z przyrodą wzrasta nie tylko wśród psychologów czy pedagogów, ale także rodziców. Liczne zalety edukacji leśnej sprawiły, że model ten, w mniejszym lub większym stopniu, zaczął być uprawiany w Polsce.

not. Radosław Zieniewicz
Piątek, 20 Maja 2016

  • Skomentuj

Świadomość znaczenia kontaktu dzieci z przyrodą wzrasta nie tylko wśród psychologów czy pedagogów, ale także rodziców. Liczne zalety edukacji leśnej sprawiły, że model ten, w mniejszym lub większym stopniu, zaczął być uprawiany w Polsce. To dzięki temu edukacja ekologiczna nabiera coraz bardziej atrakcyjne formy. Od traperskich zajęć terenowych, po zajęcia artystyczne realizowane w naturze.

Mamy także coraz więcej przykładów dobrych praktyk realizowanych w tradycyjnych placówkach przedszkolnych. W tym przypadku wychowawcy myślą najpierw o wykorzystaniu przestrzeni przedszkola i jego najbliższego otoczenia. Grupa przedszkolna może więc stworzyć swoją bazę w pobliskim parku lub zagajniku i spędzać tam czas nie tylko na zorganizowanej zabawie, ale też podczas zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby właśnie w plenerze odbyła się lekcja angielskiego albo zajęcia plastyczne, z wykorzystaniem np. zebranych liści. Gdy las lub park są od nas zbyt odległe możemy wykorzystać przedszkolny plac zabaw i np. stworzyć w nim własny ogródek. Dzięki temu dzieci poznają̨ nazwy owoców, warzyw, kwiatów, dowiedzą się̨ jakich warunków potrzebują̨ one do życia, zorientują̨ się̨ w zasadach zdrowego żywienia. Sama praca w ogrodzie może być także swoistą terapią dla dzieci, które przejawiają̨ trudności w relacjach społecznych. 

-  Agnieszka Kudraszow, założycielka leśnego przedszkola Puszczyk i prezes zarządu fundacji Trzy Czte Ry!

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE