Dostarczamy HUMANistycznych inspiracji - ZNAJDŹ NAS NA FACEBOOKU! Albo od razu polub
Tworzymy dobry plan dla zdrowia!

Tworzymy dobry plan dla zdrowia!

Humanmag

Pamela Stefanowicz i Mateusz Janusz, trenerzy i motywatorzy fitness, którzy prowadzą również bloga pod nazwą Fit-Lovers.pl, podpowiadają jak stworzyć dobry plan ćwiczeń.

Marta Ustymowicz
Piątek, 22 Kwietnia 2016

  • Skomentuj

Potrzebne będą kartki papieru i długopis. Przygotuj sobie rozpisane miesiące (tyle, ile pozostało ich do lata) wg kalendarza. Zaplanuj ile będziesz w stanie poświęcić na ćwiczenia w ciągu tygodnia. 

Z doświadczenia możemy podpowiedzieć, że treningi 3-4 razy tygodniowo (po 30 min-1h), pozwolą na uzyskanie satysfakcjonującego efektu. Wybieraj trening, które angażują całe ciało i podkręcają metabolizm. Dobrze sprawdzą się treningi siłowe, typu HIIT lub inne ćwiczenia fitness z zastosowaniem obciążenia.

Obierz sobie cele dietetyczne. Najbardziej pomocnymi dobrymi nawykami będą: brak podjadania pomiędzy posiłkami, odrzucenie słodyczy i fast foodów, picie 2-3 l wody dziennie, odrzucenie napojów kolorowych. Wybór świeżych, nieprzetworzonych pokarmów.

Codziennie zaznaczaj w swoim kalendarzyku, czy udało się utrzymać dobre nawyki żywieniowe, czy zrobiłeś/aś trening i jak się czułeś/aś danego dnia. W niedzielę zrób podsumowanie tygodnia, napisz ile treningów udało się zrobić, w ilu procentach udało się zdrowo odżywiać i wniosek/ cel na następny tydzień. Z takim planem i jasno określonymi celami na pewno uda się osiągnąć sukces.

 

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE