Dostarczamy HUMANistycznych inspiracji - ZNAJDŹ NAS NA FACEBOOKU! Albo od razu polub
Jak żywić dzieci?

Jak żywić dzieci?

Humanmag

Jak dbać o zdrowie dzieci radzi Monika Gabas, dietetyk, autorka bloga drlifestyle.pl.

not. Judyta Kokoszkiewicz
Wtorek, 12 Stycznia 2016

  • Skomentuj

Wśród dzieci w wieku 1,5 – 2 lat większość przynajmniej raz dziennie je słodkie ciastka, a prawie połowa pije wyłącznie soki i napoje. Jednak każdy moment jest dobry na to, by wprowadzić pozytywne zmiany do codziennego odżywiania. Na szczęście nie potrzeba tu rewolucji! Można zacząć od wprowadzenia drobnych zmian, jak na przykład:

- regularnych, rodzinnych posiłków bez akompaniamentu telewizora;

- szwedzkiego stołu – jeśli w domu będzie stałe miejsce, w którym dziecko będzie mogło znaleźć umyte i pokrojone owoce czy warzywa, jest wysoce prawdopodobne, że będzie po nie sięgać równie chętnie, co dawniej po słone przekąski;

- żeby uatrakcyjnić formę podawania owoców czy warzyw można układać je na talerzu tak, by tworzyły obrazek, lub przy pomocy foremek do ciastek wycinać z nich ciekawe kształty czy figurki. To również dobry sposób na wykreowanie sytuacji, w której dziecko może samo zdecydować o tym, co zje (np. podanie na talerzu trzech owoców i trzech warzyw, by samo mogło sięgnąć po to, na co ma największą ochotę);

- wspólnej aktywności fizycznej – spacer, ścianka wspinaczkowa, taniec, przejażdżki rowerowe, szaleństwo na placu zabaw przyczynią się nie tylko do poprawienia kondycji dziecka, ale również zwiększą jego apetyt na odżywcze produkty.

- Monika Gabas, dietetyk, autorka bloga drlifestyle.pl.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE